facebook
facebook facebook
X

מעוניינים בפרטים נוספים? אנחנו כאן! השאירו פרטים עכשיו:

    הכנה לריאיון עבודה

    ראיון עבודה הוא כלי אבחוני חשוב בתהליך הקבלה למשרה. המראיין יצטרך תוך זמן קצר לגלות מי אתם כעובדים, כאנשים וכקולגות ולגבש החלטה בנוגע להתאמתכם למשרה לעומת המועמדים האחרים לתפקיד. לכן, חשוב מאד להיערך בצורה טובה לראיון.

    ישנם סוגים שונים של ראיונות אישיים:

    • ראיון עם פסיכולוג תעסוקתי במכון מיון
    • ראיון עם מנהלת משאבי אנוש בארגון
    • ראיון עם מנהל מקצועי בכיר בארגון

    במהלך הריאיון אתם תתבקשו להציג את עצמכם למראיין, וזוהי ההזדמנות שלכם להותיר עליו רושם ראשוני טוב. כל ראיון הוא בעל אופי שונה ומטרה שונה, וכדאי שתגיעו מוכנים לכך. 

    ההכנה במכון הדר

    אנחנו במכון הדר בעלי ידע וניסיון רב בהכנת מועמדים לראיונות אישיים ומבחני קבלה לעבודה. ההכנה שלנו היא ייחודית ומותאמת לתפקיד ובמהלכה תקבלו טיפים וכלים שיעזרו לכם להתבלט ולהתמודד בצורה המיטבית במהלך הראיון. משך ההכנה לראיון הוא  כשעה וחצי עד שעתיים. ההכנה היא אישית וניתן לבצע אותה במפגש פרונטאלי או באמצעות הזום. כמו כן, ניתן לעבור הכנה לראיון בשפה האנגלית או הערבית בהתאם לצורך.

    תהליך ההכנה שלנו מורכב ממספר חלקים:

    שלב א’ – בנית פרופיל תפקיד: תבנו יחד מול הפסיכולוג את פרופיל המשרה שאליה אתם מתמיינים, תוך שימת דגש על דרישות התפקיד.
    שלב ב’ – סימולציית ראיון: תקיימו סימולציה של ראיון אישי מול פסיכולוג. במהלך הסימולציה, תפגשו עם שאלות רלוונטיות שתוכלו להיתקל בהן והפסיכולוג יעריך את ההתאמה שלכם לתפקיד.
    שלב ג’ – מתן משוב, והדרכה מקצועית: במהלך המשוב אתם תעברו הדרכה ותקבלו טיפים וכלים מקצועיים לביצוע הראיון כמו כן, הפסיכולוג יתייחס לתקשורת המילולית שלכם ולביצועים שלכם במהלך הראיון, תוך התייחסות לנקודות החולשה והחוזק שלכם.


    מה צריך לדעת לקראת הריאיון האישי?

    הריאיון האישי הוא שמטרתו לבחון את ההתאמה שלכם. במהלך הריאיון יעריך המראיין את ההתאמה שלכם לדרישות התפקיד ולאופי הארגון. אורך הריאיון הוא כ-30 דקות, ובו תצטרכו להשיב על שאלות שונות הנוגעות בהיבטים שונים בקריירה ובאישיות שלכם. למעשה, קיים קונפליקט בתהליך הריאיון בין מטרתו של המראיין למטרה שלכם כמרואיינים. בעוד שאתם תרצו להציג הכישורים והיכולות שלכם כדי להראות שאתם המתאימים ביותר לתפקיד,  המראיין ינסה למצוא את נקודות התורפה שלכם ועליכם להיות מוכנים לכך. לצורך כך, מומלץ לבצע הכנה ולעבור על שאלות נפוצות שיסייעו לכם להתמודד עם הקונפליקט בצורה מיטבית.

    שאלות נפוצות שתוכלו להיתקל בהן בריאיון האישי:

    – הצגה עצמית – ספרו על עצמכם.
    – תארו את התפקיד האחרון שלכם וציינו מה אהבתם בתפקיד זה.
    – אנא תארו את מערכת היחסים שלכם עם הממונים עליכם, ועם עובדים אחרים בארגון.
    – תארו הישגים משמעותיים שהיו לכם במקום העבודה.
    – כיצד לדעתך היו מתארים אותך במקומות עבודה קודמים.
    – תאר קונפליקטים שנתקלת בהם בעבודה שלך. כיצד הם באו לידי פתרון.
    – מדוע אתם חושבים שאתם מתאימים לתפקיד?
    – ציין תכונות חיוביות ושליליות שלך.

    דגשים חשובים בהכנה לריאיון עבודה
    • הכנה מקדימה – בררו על מקום העבודה או הארגון אליו אתם מתראיינים. במידת האפשר, נסו לברר על בעלי התפקידים השונים איתם תעבדו ועל אופי מקום העבודה.
    • הצגה עצמית  תכננו והכינו את עצמכם מבעוד מועד לשלב ההצגה העצמית בתחילת הריאיון.
    • התמודדות עם שאלות הכינו את עצמכם לשאלות נפוצות ואף נסו לבצע סימולציה מול אדם הקרוב אליכם. נסו לחשוב על סיטואציות ודברים עליהם תוכלו להישאל, ומה תוכלו לענות על כך.
    • שפת גוף והופעה – הקפידו על לבוש הולם ומקצועי ועל שפת גוף שמשדרת ביטחון ונינוחות מול המראיין. מומלץ לבחור בלבוש שמייצג אתכם כדי שתרגישו בנוח במהלך הריאיון, ויחד עם זאת בצבעים נירטליים ולא בולטים מידי.

     

      לכתבות נוספות בתחום

      היעחבעהחי

      דלחגילחד