חפש
Facebook
חיפה 04-8419449 | תל אביב 03-6206306
הכנה למבחני מיון לעבודה

הכנה למבחני מיון בחברת אל על

הכנה לדיילי אוויר בחברת אל על
דייל אוויר ממונה על מתן שירות מיטבי לנוסעים בזמן הטיסה, על ביטחונם ורווחתם, ועל מתן מידע ושירותים שונים להם. תפקידם של דיילי האוויר כולל הגשת מזון ושתייה, מענה לשאלות, בעיות ולצורכי הנוסעים, שמירה על הסדר במטוס, העברת תדריכי בטיחות, הדגמות ציוד הבטיחות במטוס, תפקוד במצבי חירום ובמידת הצורך פינוי הנוסעים מהמטוס.
 
מבחני מיון לדיילי אוויר בחברת אל על נערכים כיום רובם בחברת אל על ולעיתים גם במכונים אדם מילוא או פילת.
המיונים מתחלקים לשני חלקים: יום מיון, וראיון אישי עם דייל ראשי.
יום המיון נמשך עד כ-9 שעות, וכולל 5 שלבים (כל מעבר שלב מותנה במעבר השלב הקודם):
1.  בדיקת גובה: מינימום 1.60 מטר (ללא נעליים).
2.  
ראיון אישי בשפה האנגלית: מטרתו לבחון את ידיעת השפה האנגלית, תוך בדיקה
     ראשונית של התאמה לתפקיד המוצע.
 
     הראיון באנגלית הינו חלק מהותי במיונים לדיילי אוויר. דרושה רמת אנגלית גבוהה אשר מאפשרת לדיילים ולדיילות לשוחח באופן שוטף עם הנוסעים.
     הראיון מתמקד בעיקר בקורות החיים של המועמד ובנושאים כלליים. הוא מתבצע באנגלית מול שלושה אנשים (נציגי אל-על ומכון הבדיקה), ונמשך  
     כחמש דקות.
     כחלק מן הראיון, המועמד מתבקש לתרגם לאנגלית מספר משפטים הרלוונטיים לעבודה באל על, כגון "נא לחגור חגורות בטיחות".
3.  מבחן ממוחשב באנגלית: מטרתו לבחון את רמת הידע בשפה האנגלית, המבחן הוא מבחן רב-ברירה וכולל שאלות של השלמת משפטים, אוצר מילים,
     הבנת הנקרא.
4.  מבחנים פסיכוטכניים ממוחשבים: מטרתם לבדוק את יכולות הלימוד של המועמד ולנבא הצלחה בקורס ובתפקיד.
     המבחנים כוללים מבחני הבנת הנקרא, סדרות חשבוניות, מבחני חשבון ומבחנים מילוליים, ונמשכים כ-3 שעות.
5.  דינאמיקה קבוצתית: מועמד שיעבור את ארבעת השלבים הראשונים בהצלחה, יעבור לשלב זה. הדינאמיקה הקבוצתית מתבצעת מול נציגי חברת
     התעופה ופסיכולוג תעסוקתי. היא כוללת הצגה עצמית של המועמדים ומשימות קבוצתיות, ונמשכת כ-3 שעות.
     מטרת הדינאמיקה היא לבחון יכולות התמודדות שונות של המשתתף, ולבחון את תפקודו במשימות קבוצתיות. כחלק מן הדינאמיקה נבחנות יכולות    
     המועמד להתמודד במצבי שירות שונים באמצעות סימולציות המתבצעות בזוגות, כאשר אחד המועמדים מדמה דייל והשני מדמה לקוח, ועליהם לתפקד
     בהתאם לסיטואציה המוצגת בפניהם.
סדר השלבים אינו בהכרח קבוע, אך כל שלב הינו ממיין ובכדי להתקדם לשלב הבא יש לעבור את השלב שלפניו.
תשובות מקבלות למחרת. מי שעבר את יום המיונים, עובר לשלב הבא – ראיון עם דייל ראשי.
 
ראיון עם דייל ראשי
מועמדים אשר עוברים את יום המיון בהצלחה, מוזמנים לראיון אישי אצל המנהל הרלוונטי, אשר נערך בנתב"ג. מטרתו היא לבחון באופן הדדי את מידת ההתאמה למשרה. הראיון אורך כחצי שעה.
מועמד שעבר את הראיון בהצלחה, ישובץ בקורס (לאחר קבלת אישור בטחוני ואישור רפואי).


תהליך ההכנה במכון הדר למבחני המיון לדיילי אוויר בחברת אל על כולל:

א. לימוד מבחני החשיבה (מבחנים פסיכוטכניים): לאחר ביצוע המבחנים ובדיקת תוצאות המבחנים, יקבל המועמד הדרכה מקצועית המתבצעת על ידי מאבחנים בעלי ידע וניסיון רב בהקניית כלים, טכניקות ושיטות כיצד לענות על המבחנים בצורה נכונה ובזמן המתאים. במקביל יקבל המועמד ערכת מבחנים ממוחשבת לתרגול נוסף בבית.
ב. סימולציה של ראיון באנגלית. סימולציה המדמה את הראיון אשר יתקיים בחברת אל על.
ג. השתתפות בדינמיקה קבוצתית. התנסות בתרגילים קבוצתיים משותפים, ובהמשך קבלת משוב על-ידי פסיכולוגים תעסוקתיים, ואנשי מקצוע מתחום מדעי ההתנהגות אשר יבדקו האם המועמד מגלה כוחות מתאימים להתמודדות באתגרים המקצועיים העומדים בפניו ובדרישות התפקיד אליו הוא נבחן, תוך התייחסות לנקודות התורפה והמלצות לשיפור התפקוד.
ד. סימולציה של ראיון עם פסיכולוג תעסוקתי מומחה. סימולציה המדמה את הראיון אשר יתקיים עם הדייל הראשיל, תוך הדרכה לגבי תכנים וכישורים הרלוונטיים לפרופיל התפקיד. הפסיכולוג מדריך את המועמד כיצד לבצע את הראיון בצורה הנכונה והמשכנעת ביותר תוך התייחסות מצד אחד לחוזקות המועמד ולמינופן, ומצד שני לשיקוף נקודות התורפה ומתן כלים להתמודדות. כמו כן, תתבצע התייחסות לתקשורת הבלתי מילולית במהלך הראיון.


פרטים חשובים
  • כישלון במבחן באנגלית, מאפשר לגשת שוב למיונים לאחר 3 חודשים.
  • ניתן לגשת למיונים באל על פעם בשנה, לכן הכנה מדויקת יכולה לשפר משמעותית את קבלת המשרה.
  • תוקף המיונים נשמר למשך שנה.
דרישות המשרה
  • אזרחות ישראלית.
  • השכלה תיכונית – תעודת גמר של 12 שנות לימוד לפחות.
  • ידיעת עברית ואנגלית, ידיעת שפה נוספת נחשבת כיתרון.
  • ניסיון תעסוקתי מצטבר של שנתיים לפחות בתחום שירות לקוחות.
  • יוזמה ותודעת שירות גבוהה.
  • הופעה מכובדת וייצוגית.
  • גובה מינימאלי 160 ס"מ וידיעת שחייה.
ועדת ערעור
מועמדים שלא עוברים את המיונים מקבלים מייל עם תשובה שלילית. לחלק מהמועמדים ניתנת האפשרות להגיש ערעור תוך 14 יום. ועדת הערעור כוללת את נציגי חברת התעופה. הועדה כוללת ראיון אישי עם המועמד אשר נמשך כ-10 דקות, הכולל שאלות אישיות, מדוע לדעת המועמד לא עבר את המיונים, ומספר סוגיות נוספות הקשורות לעבודה.
התוצאות של ועדת הערעורים יינתנו למחרת.





 

 
צור קשר צלצל עכשיו לקבלת ייעוץ ורכישת ערכת מבחנים פסיכוטכניים באינטרנט התואמת למכון ולתפקיד שהינך מוזמן אליו

סניף חיפה
שד' ההסתדרות 25, מפרץ חיפה
בניין הסיטי מול, צמוד למרכזית המפרץ
ותחנת רכבת לב המפרץ

טלפון: 04-8419449    נייד: 052-6494042
מפת הגעה

סניף תל-אביב
בית כלל - דרויאנוב 5, תל אביב
(מאחורי כיכר דיזינגוף)

טלפון: 03-6206306  נייד: 052-4855435
מפת הגעה